XVIII. Yüzyıl Türk Edebiyatı

yazar:

kategori:

KONU TARAMA TESTİ

  • Konu Tarama Testi 20 sorudan oluşmaktadır.
  • Test her defasında çözüldüğünde Soru Havuzundan farklı sorular getirmektedir.
  • Testi tekrar tekrar çözebilirsiniz, bu size bütün soruları görme olanağı tanır.
  • Konu Tarama Testinde ve çalışmalarınızda başarılar dileriz.

XVIII. Yüzyıl Türk Edebiyatı

1 / 20

1. Elin koy sîne-i billûra rahm et âşıka zîrâ
Beyaz üzre bizim de pençe bir fermânımız vardır

Nedîm, yukarıdaki beytinin ilk dizesinde hangi edebî sanatı kullanılmıştır?

2 / 20

2. Aşağıdakilerden hangisi, 18. yüzyılda klasik üslubu sürdüren şairlerden biri değildir?

3 / 20

3. Nabî’nin Hayrabad’ı gibi bir mesnevinin bir daha yazılamayacağı iddiası üzerine, Şeyh Galip’in yazmaya karar verdiği eseri aşağıdakilerden hangisidir?

4 / 20

4. İstanbul’un fethinden itibaren devlet hizmetinde bulunan seçkin bir ailenin çocuğu olan Nedim’in, anne tarafından bağlı olduğu bu seçkin ailenin unvanı aşağıdakilerden hangisidir?

5 / 20

5. XVIII. yüzyılda “Nabî-i Sani” (İkinci Nabî) olarak tanınan şair kimdir?

6 / 20

6. Sürurî, hangi tarzdaki ustalığıyla edebiyat dünyasında
tanınmıştır?

7 / 20

7. Aşağıdakilerden hangisi kaside ve mesnevi formunun rağbetten düşmesinin temel sebeplerinden biri değildir?

8 / 20

8. Ben dedikçe Nedîmi böyle kim kıldı nâ-tüvân
Gösterir engüşt ile meclisdeki mînâ seni

Nedîm’in gazelinden alıntılanan yukarıdaki beyitte altı
çizili sözcüklerin anlamları, aşağıdakilerin hangisinde sırasıyla doğru olarak verilmiştir?

9 / 20

9. XIX. Yüzyılda kadın şairlerin sayısının artmasının temel
sebebi nedir?

10 / 20

10. Hidîv-i Baykara-meclis ki târ-ı zülf-i nâhide
Kemîne mutrıbı der sen benim târ-ı rebâbımsın

Nedim’in yukarıdaki beytinde geçen “nâhide” sözcüğünün anlamı ve görevi aşağıdakilerden hangisidir?

11 / 20

11. Açıl ey fasl-ı dey sen gülsitanlardan açılsın gül
Terennüm eyle bülbül mutrıbım çengim rebâbımsın

Nedîm’in yukarıdaki beyitte “ey” ünlemiyle seslendiği
“fasl-ı dey” tamlamasının anlamı aşağıdakilerden hangisidir?

12 / 20

12. XVIII. yüzyılda şair sayısının artması, nitelik açısından
nasıl bir sonuca yol açmıştır?

13 / 20

13. Aşağıdakilerden hangisi, özellikle bediî/estetik üslupla
yazılan metinlerin anlaşılmasını zorlaştıran sebepler arasında sayılamaz?

14 / 20

14. Bûydan hoş rengden pâkîzedir nâzük tenin
Beslemiş koynunda gûyâ kim gül-i ra‘nâ seni

Nedîm, yukarıdaki beytinde altı çizili tamlamayla hangi
edebî sanatı kullanmıştır?

15 / 20

15. Bir duyu organının bir diğer duyu organının eylemini
de gerçekleştirmesi veya farklı duyu organlarını ilgilendiren
kavramların aynı ifadede birleştirilmesi olarak tanımlanan ve
Şeyh Galip’in şiirlerinde de görülen Sebk-i Hindî özelliği aşağıdakilerden hangisidir?

16 / 20

16. Nedîm’in de sıkça kullandığı bentlerden oluşan nazım
biçimlerine genel olarak ne ad verilir?

17 / 20

17. Bûydan hoş rengden pâkîzedir nâzük tenin
Beslemiş koynunda gûyâ kim gül-i ra‘nâ seni

Nedîm’in yukarıdaki beytinin diliçi çevirisi hangi seçenekte doğru verilmiştir?

18 / 20

18. . Divan şiirindeki klasik üslubu, diğer üsluplardan ayıran
temel farklılık aşağıdakilerden hangisidir?

19 / 20

19. Aşağıdaki mısraların hangisinde paradoksal imaj bulunmaktadır?

20 / 20

20. Şeyh Galip’in, sırrını saklamayıp ifşa ettiği için darağacını boyladığını söylediği sûfi aşağıdakilerden hangisidir?

Skorunuz

Ortalama puan 38%

0%

Çıkış


Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir