Servetifünun Edebiyatı

yazar:

kategori:

KONU TARAMA TESTİ

  • Konu Tarama Testi 20 sorudan oluşmaktadır.
  • Test her defasında çözüldüğünde Soru Havuzundan farklı sorular getirmektedir.
  • Testi tekrar tekrar çözebilirsiniz, bu size bütün soruları görme olanağı tanır.
  • Konu Tarama Testinde ve çalışmalarınızda başarılar dileriz.

Servetifünun Edebiyatı

1 / 20

Kategori: Servet-i Fünûn edebiyatı

I. Ahmet Midhat Efendi

II. Şemsettin Sami

III. Sami Paşazade Sezai

Yukarıdakilerden hangisi/hangileri tanzimatın birinci dönemini temsil eden yazarlardandır?

2 / 20

Kategori: Servet-i Fünûn edebiyatı

Hangisi bir Hüseyin Suat eseridir?

3 / 20

Kategori: Servet-i Fünûn edebiyatı

Halit Ziya’nın romanlarında kullandığı realist tekniklerden biri, olayların gidişatını keserek —- metodunu kullanmasıdır. Böylece olayların ve kişilerin geçmişini anlatarak yaşanan zamandaki olayların sebepleri ortaya konur ki bu realizmin en önemli ilkelerinden biri olan determinizmin ifadesidir.

Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

4 / 20

Kategori: Servet-i Fünûn edebiyatı

Edebiyat-ı Cedîdecileri dekadanlıkla suçlayan yazar aşağıdakilerden hangisidir?

5 / 20

Kategori: Servet-i Fünûn edebiyatı

Halit Ziya romanlarını kurgularken en fazla üçlü aşk kalıbını kullanmıştır. Ya bir kadın ve iki erkek ya da iki kadın bir erkek şeklindeki bu üçlü aşk kalıbı bir romanı hariç tüm romanlarında mevcuttur.

Halit Ziya aşağıdaki romanlardan hangisinde üçlü aşk kalıbını kullanmamıştır?

6 / 20

Kategori: Servet-i Fünûn edebiyatı

Bir şiirde, cümle veya anlamın bir dize veya beyitte değil de onu izleyen dizelerde tamamlanması aşağıdaki kavramlardan hangisiyle ifade edilir?

7 / 20

Kategori: Servet-i Fünûn edebiyatı

Kısa hikâyeyi gerçek kimliğine kavuşturan, Küçük Şeyler adlı kitabında bir araya getirdiği kısa hikâyelerle bu türün önünü açan yazar aşağıdakilerden hangisidir?

8 / 20

Kategori: Servet-i Fünûn edebiyatı

  • Batı’daki roman ve hikâyeyi esas alır geleneksel anlatı türlerini de göz ardı etmemeleri
  • Dinlemeye alışmış kitleyi okumaya alıştırmak amaçlanması
  • Hikâye ve romanlarda vakaya önem verilmesi

Bu koşullar dikkate alındığında Tanzimat Dönemi Türk popülist roman ve hikâyeciler ile ilgili aşağıdaki çıkarımlardan hangisine varılabilir?

9 / 20

Kategori: Servet-i Fünûn edebiyatı

Edebiyat-ı Cedide romanının ilkelerini belirleyen Halit Ziya Uşaklıgil’dir. Halit Ziya yazı hayatı süresince sadece roman yazmakla yetinmemiş, aynı zamanda bir tür olarak roman konusunda kafa yormuştur. Halit Ziya, Batı’da ve bizde romanın tarihini verir. Daha sonra “Hayaliyyun” adını verdiği romantik romanın temsilcileri ile “Hakikiyyun” adını verdiği realist romanın temsilcilerini ve eserlerini karşılaştırır. Bunlara ilave olarak “Masalcılar” olarak nitelendirdiği popülist romancılara yer verir. Halit Ziya romantik romanı eleştirirken realist romanı yüceltir ve kendisinin de realist romandan yana olduğunu söyler.

Bu duruma göre Halit Ziya Uşaklıgil ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?

10 / 20

Kategori: Servet-i Fünûn edebiyatı

Edebiyat-ı Cedide tarzıyla yazdığı tek eseri “Haristan ve Gülistan” olan yazar aşağıdakilerden hangisidir?

11 / 20

Kategori: Servet-i Fünûn edebiyatı

Servet-i Fünûn Edebiyatının kurulmasına zemin hazırlayan, edebiyatımızda Abes – Muktebes tartışmasına sebep olan Burhan-ı Kudret şiiri aşağdakilerden kime aittir?

12 / 20

Kategori: Servet-i Fünûn edebiyatı

Hüseyin Cahit, 16 Ekim 1901 yılında Servet-i Fünun dergisinde yayınladığı “Edebiyat ve Hukuk” başlıklı makaleyi hangi dilden çevirmiştir?

13 / 20

Kategori: Servet-i Fünûn edebiyatı

Edebiyat-ı Cedide romancılarından olan Mehmet Rauf’un eserlerinden hangisi Edebiyat-ı Cedide döneminde yazılmış eser olarak örnek teşkil eder?

14 / 20

Kategori: Servet-i Fünûn edebiyatı

“Muhsin Bey” ve “Şemsa” adlı eserler aşağıdaki yazarlardan hangisine aittir?

15 / 20

Kategori: Servet-i Fünûn edebiyatı

Tevfik Fikret ilk şiirlerini, 1884’ te Muallim Naci halkasının toplandığı Tercüman-ı Hakikat’te yayımlamış ve Nazmî takma adını kullanmıştır. Şairliğinin ilk döneminde Muallim Naci halkasında yer alan genç şair, özellikle Naci ile Recaizade Mahmut Ekrem arasında cereyan eden edebî tartışmalardan sonra, Naci etkisinden kurtularak Recaizade Mahmut Ekrem ve Abdülhak Hâmit’in şiir anlayışına yakın durur. Şair, 1891-1895 yılları arasında, Divan şiiri edasından sıyrılmış, yeni bir söyleyiş, dil ve biçim aramaya başlamıştır. Şiirlerinde esas itibariyle iyimser bir ruh hali hâkimdir. Batı edebiyatıyla; özellikle Fransız şiiriyle yakından ilgilenmeye başlamıştır.

Aşağıdaki şiirlerden hangisi Tevfik Fikret’in “Muallim Naci Halkasından Kopup Yeni Şiire Doğru” geçiş dönemine örnek teşkil etmektedir?

16 / 20

Kategori: Servet-i Fünûn edebiyatı

Tevfik Fikret’in “Âveng-i Şühûr” başlıklı şiirleri ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur? 

17 / 20

Kategori: Servet-i Fünûn edebiyatı

Hüseyin Sîret’in “Boğaziçi Notları”, “Kır Çiçekleri” ve “Divan Yolunda” başlıklı üç bölümden oluşan eseri aşağıdakilerden hangisidir?

18 / 20

Kategori: Servet-i Fünûn edebiyatı

Mehmet Rauf, Eylül romanını kitap olarak basılmadan önce hangi dergide tefrika ettirmiştir?

19 / 20

Kategori: Servet-i Fünûn edebiyatı

Aşağıdakilerden hangisi Macit ile Sermet’in aşklarının geleceğinden korkup intihar ettiklerinin anlatıldığı uzun hikayedir?

20 / 20

Kategori: Servet-i Fünûn edebiyatı

Cenap Şehabettin’in 1896’da Mektep’te yayımlanan hangi şiiri edebiyatımızda “Dekadanlar” adıyla bilinen tartışmaya yol açmıştır?

Skorunuz

Ortalama puan 46%

0%


Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir