XVIII. Yüzyıl Türk Edebiyatı

yazar:

kategori:

KONU TARAMA TESTİ

  • Konu Tarama Testi 20 sorudan oluşmaktadır.
  • Test her defasında çözüldüğünde Soru Havuzundan farklı sorular getirmektedir.
  • Testi tekrar tekrar çözebilirsiniz, bu size bütün soruları görme olanağı tanır.
  • Konu Tarama Testinde ve çalışmalarınızda başarılar dileriz.

XVIII. Yüzyıl Türk Edebiyatı

1 / 20

1. Aşağıdakilerden hangisi Nedîm’in şiirinin özelliklerinden biri değildir?

2 / 20

2. Sürurî’nin hiciv ve hezel tarzındaki şiirlerinde kullandığı
mahlası aşağıdakilerden hangisidir?

3 / 20

3. Elin koy sîne-i billûra rahm et âşıka zîrâ
Beyaz üzre bizim de pençe bir fermânımız vardır

Nedîm, yukarıdaki beytinin ilk dizesinde hangi edebî sanatı kullanılmıştır?

4 / 20

4. Açıl ey fasl-ı dey sen gülsitanlardan açılsın gül
Terennüm eyle bülbül mutrıbım çengim rebâbımsın

Nedîm’in yukarıdaki beyitte “ey” ünlemiyle seslendiği
“fasl-ı dey” tamlamasının anlamı aşağıdakilerden hangisidir?

5 / 20

5. Nedîm’in de sıkça kullandığı bentlerden oluşan nazım
biçimlerine genel olarak ne ad verilir?

6 / 20

6. İstanbul’un fethinden itibaren devlet hizmetinde bulunan seçkin bir ailenin çocuğu olan Nedim’in, anne tarafından bağlı olduğu bu seçkin ailenin unvanı aşağıdakilerden hangisidir?

7 / 20

7. Şairlerin, 18. asırda Hint üslubu ve mahallî üslup yerine, “tarz-ı hasen” (güzel tarz) olarak nitelendirdikleri klasik
üslubu sürdürmelerinin veya dönmelerinin sebebi aşağıdakilerden hangisidir?

8 / 20

8. “Yada” taşı aşağıdakilerden hangisini ifade eder?

9 / 20

9. Hazretleri hemvâre esb-i zerrîn-licâm-ı devlet ü ikbâlleri
meydân-ı devr-i pâyân-ı kâm-rânîde sebk-i akrân ile mümtâz
u ser-efrâz ve tevsen-i çabük-‘inân-ı baht-ı ferhûnde-fâlleri
ser-menzil-i sa‘âdet-i câvidânîde âmâde-i cünbiş-i tek ü tâz
olmak da‘vâtı ‘arza-i ‘arsa-i icâbet kılındığı siyâkda edhem-i
siyeh-zânû-yı kilk-i serî‘ü’l-cereyân bu vaz‘-ı dil-firîb üzre
kat‘-ı mesâfe-i beyân ider

. Kânî’nin mektubundan alıntılanan yukarıdaki metinde
geçen kelimelerden, hangileri arasında seci sanatı olamaz?

10 / 20

10. Nedîm’in gazel tarzında usta kabul ettiği şair aşağıdakilerden hangisidir?

11 / 20

11. Sürurî’nin divanına verdiği ad aşağıdakilerden hangisidir?

12 / 20

12. . Şeyh Galip’in “Lafzdan zîrâ ki ma‘nâdır garaz” sözüyle
asıl anlatmak istediği aşağıdakilerden hangisidir?

13 / 20

13. Bir yazarın, aynı eser içinde farklı üsluplar kullanıp kullanmayacağına ilişkin aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?

14 / 20

14. Şeyh Galip’in, “Efendimsin cihânda i‘tibârım varsa sendendir / Miyân-ı âşıkânda iştihârım varsa sendendir” matlalı
gazelinde “Efendimsin” dediği kimdir?

15 / 20

15. En tanınmış Osmanlı sefaretnamesinin yazarı aşağıdakilerden hangisidir?

16 / 20

16. Aşağıdakilerin hangisi müellifin (yazarın) bizzat görüp
yaşadıklarını anlattığı bir tür sayılamaz?

17 / 20

17. Aşağıdaki şairlerden hangisi Şeyh Galip’in şiirlerine nazire yazmamıştır?

18 / 20

18. . Divan şiirindeki klasik üslubu, diğer üsluplardan ayıran
temel farklılık aşağıdakilerden hangisidir?

19 / 20

19. Aşağıdakilerden hangisi, özellikle bediî/estetik üslupla
yazılan metinlerin anlaşılmasını zorlaştıran sebepler arasında sayılamaz?

20 / 20

20. Şeyh Galip’in çeşme-i mihr, kulzüm-i şu‘le, mevc-i şerâre
gibi tamlamalarında kullandığı edebî sanat aşağıdakilerden
hangisidir?

Puanınız

Ortalama puan şöyledir 44%

0%

Çıkış


Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir