XVIII. Yüzyıl Türk Edebiyatı

yazar:

kategori:

KONU TARAMA TESTİ

  • Konu Tarama Testi 20 sorudan oluşmaktadır.
  • Test her defasında çözüldüğünde Soru Havuzundan farklı sorular getirmektedir.
  • Testi tekrar tekrar çözebilirsiniz, bu size bütün soruları görme olanağı tanır.
  • Konu Tarama Testinde ve çalışmalarınızda başarılar dileriz.

XVIII. Yüzyıl Türk Edebiyatı

1 / 20

1. XIX. Yüzyılda kadın şairlerin sayısının artmasının temel
sebebi nedir?

2 / 20

2. Aşağıdakilerden hangisi, XVIII. yüzyılda tehzil ve hicivleriyle tanınan şairlerden biri değildir?

3 / 20

3. XVIII. yüzyıl divan şiirinin, üslup açısından temel özelliği aşağıdakilerden hangisidir?

4 / 20

4. XVIII. yüzyıl divan edebiyatında, aşağıdaki mesnevi türlerinden hangisi tür önceki asırlara göre büyük bir artış göstermiştir?

5 / 20

5. Aşağıdakilerden hangisi Şeyh Galip’in üslup özelliklerinden biri değildir?

6 / 20

6. Bir duyu organının bir diğer duyu organının eylemini
de gerçekleştirmesi veya farklı duyu organlarını ilgilendiren
kavramların aynı ifadede birleştirilmesi olarak tanımlanan ve
Şeyh Galip’in şiirlerinde de görülen Sebk-i Hindî özelliği aşağıdakilerden hangisidir?

7 / 20

7. Divan şiirinin mazmunlarından biri olup, inananların
cennette Allah’ı görmelerini konu alan kavram aşağıdakilerden hangisidir?

8 / 20

8. “Yada” taşı aşağıdakilerden hangisini ifade eder?

9 / 20

9. Elin koy sîne-i billûra rahm et âşıka zîrâ
Beyaz üzre bizim de pençe bir fermânımız vardır

Nedîm, yukarıdaki beytinin ilk dizesinde hangi edebî sanatı kullanılmıştır?

10 / 20

10. Bir yazarın, aynı eser içinde farklı üsluplar kullanıp kullanmayacağına ilişkin aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?

11 / 20

11. Aşağıdakilerden hangisi, 18. yüzyılda klasik üslubu sürdüren şairlerden biri değildir?

12 / 20

12. Sürurî’nin divanına verdiği ad aşağıdakilerden hangisidir?

13 / 20

13. Hidîv-i Baykara-meclis ki târ-ı zülf-i nâhide
Kemîne mutrıbı der sen benim târ-ı rebâbımsın

Nedim’in yukarıdaki beytinde geçen “nâhide” sözcüğünün anlamı ve görevi aşağıdakilerden hangisidir?

14 / 20

14. Mevlana, Mesnevi adlı eserinin giriş bölümünde, insanın
ayrılık serüvenini hangi sembolle anlatmıştır?

15 / 20

15. Aşağıdakilerden hangisi, XVIII. yüzyıl ‘zümre biyografisi’ olarak ifade edilen ve belli meslek sahiplerinin biyografilerini anlatan eserlerden biri değildir?

16 / 20

16. Vehbî’nin Sûrname adlı eserinin beğenildiği ve türdeşleri
arasında öne çıktığı, yazma nüshalarının çokluğundan anlaşılmaktadır. Eserin böylesine ilgi ve rağbet görmesinin sebebi aşağıdakilerden hangisi olabilir?

17 / 20

17. Hazretleri hemvâre esb-i zerrîn-licâm-ı devlet ü ikbâlleri
meydân-ı devr-i pâyân-ı kâm-rânîde sebk-i akrân ile mümtâz
u ser-efrâz ve tevsen-i çabük-‘inân-ı baht-ı ferhûnde-fâlleri
ser-menzil-i sa‘âdet-i câvidânîde âmâde-i cünbiş-i tek ü tâz
olmak da‘vâtı ‘arza-i ‘arsa-i icâbet kılındığı siyâkda edhem-i
siyeh-zânû-yı kilk-i serî‘ü’l-cereyân bu vaz‘-ı dil-firîb üzre
kat‘-ı mesâfe-i beyân ider

. Kânî’nin mektubundan alıntılanan yukarıdaki metinde
geçen kelimelerden, hangileri arasında seci sanatı olamaz?

18 / 20

18. Bûydan hoş rengden pâkîzedir nâzük tenin
Beslemiş koynunda gûyâ kim gül-i ra‘nâ seni

Nedîm, yukarıdaki beytinde altı çizili tamlamayla hangi
edebî sanatı kullanmıştır?

19 / 20

19. Terci-bentlerde ilk bent sonundaki iki mısra diğer bent
sonlarında aynen tekrar edilir. Bu iki mısraya ne ad verilir?

20 / 20

20. Aşağıdakilerden hangisi, XVIII. yüzyıldaki reform çabalarının başarısızlık sebeplerinden biri değildir?

Skorunuz

Ortalama puan 48%

0%

Çıkış


Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir